Vimla-Unlocked_Bild_1920x1080.png

Vimla Unlocked

Kort om projektet

Med en målgrupp som spenderar timmar på sociala medier men scrollar bort reklam efter 2 sekunder behövde vi hitta ett nytt sätt att exponera Vimlas varumärke för målgruppen. För att stärka kopplingen till Vimlas produkt (telecom) gjorde vi innehåll av mobilen, till mobilen. Och för att få en målgrupp som älskar autenticitet, och avskyr reklam, att spendera tid med varumärket skapade vi oskrymtad underhållning med äkta reaktioner. Med insikten att folk älskar att titta in i det privata – landade vi i en exklusiv TikTok-talkshow som tog det privata till sin spets och öppnade kända profilers mobiltelefoner för allmän beskådan.

Creative team:
Art director: Frida Eriksson
Copywriter: Linda Johannesson Pasquini
Production Lead: Ylva Källstedt
Head of Media Lab: Allex Olsson
Business Lead: Jonas Hedegård